Facebook – nowe możliwości

Media społecznościowe stają się coraz prężniej działającą gałęzią sieci. Już nie tylko młodzież ale i poważne firmy pokochały facebooka za ogromne możliwości marketingowe. Ostatnie zmiany jakie zaszły w tym serwisie zdają się potwierdzać ten trend.

Najbardziej widoczną nowością są zdjęcia prezentowane w znacznie większym formacie niż poprzednio. Prezentacja wizualna jest niezwykle ważna (prawie 87% internautów to wzrokowcy) i taka zmiana fantastycznie przyczyni się do promowania danego produktu bądź usługi.

Kolejną ważną zmianą jest aktualizacja algorytmu (Edge Rank) odpowiedzialnego za prezentowanie treści na naszych osiach czasu Obecnie znacznie bardziej niż poprzednio promowane są treści o dużym zainteresowaniu innych użytkowników. Może  to wprawdzie oznaczać, że znów zakwitną nam masowo „fabryki fanów”, które dostępne będą na allegro w atrakcyjnych cenach 😉 . Niemniej taki sposób promowania treści ma też sporo zalet – materiały bardzo lajkowane (polecane za pomocą przycisku „Lubie to”) oraz takie o których się dużo dyskutuje na FB, mają przeważnie ciekawą zawartość merytoryczną.

Jak więc widzimy, w obecnych czasach przy szukaniu sposobów tworzenia stron internetowych nie można pozostawać ślepym na rewolucję która coraz wyraźniej dokonuje się w globalnej sieci. Już nie wystarczy zainstalować na swojej stronie prosty przycisk „Lubię to”, ale też zdecydowanie promować siebie w tym nowym kanale marketingowym.

people