Tanie strony internetowe – czy to ma sens?

Wiele firm na polskim rynku nie posiada swojej strony internetowej gdyż nie widzi takiej potrzeby. Najczęściej są to niewielkie, rodzinne interesy, takie jak – sklepy, apteki, zakłady usługowe – fryzjerzy, ślusarze, malarze, mechanicy samochodowi itp. Wychodzą oni z założenia, że skoro swój biznes oferują tylko lokalnie to nie ma potrzeby reklamowania się na cały kraj – a tak postrzegają reklamę w Internecie.

Jest to naprawdę duży błąd gdyż ogromna rzesza ludzi szuka takich informacji właśnie w Internecie! Dziś już nawet osoba słabo obeznana z komputerem jest w stanie szukać potrzebnych im usług w ten sposób. Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak często w wyszukiwarki (np. Google) wpisywane są takie frazy jak „fryzjer w Krakowie” czy „Dorabianie kluczy – Poznań„… a przecież o to właśnie chodzi małym przedsiębiorcom – dotrzeć do lokalnych klientów!

Jak więc widzimy obecność w Internecie może przysporzyć nam wiele wymiernych korzyści i nie trzeba od razu wydawać na to dużych pieniędzy. Ponieważ nie musi być to skomplikowana, obszerna strona a jedynie prosta wizytówka której jedynym celem jest pomoc potencjalnemu klientowi dotrzeć do siedziby firmy. Jak więc powinna wyglądać taka strona? Wystarczyłyby 2-3 podstrony zawierające:

1) Informacje o firmie – czym się zajmuje, opis jej działalności itp.

2) Oferta – krótkie przedstawienie oferowanego przez nas asortymentu/usług

3) Mapa dojazdu – jak już wspomnieliśmy lokalni klienci potrzebują głównie informacji gdzie dana firma się znajduje więc oprócz podania samego adresu warto także przedstawić adres siedziby firmy w formie przejrzystej mapy. (jak taka przykładowa mapa może wyglądać prezentujemy na końcu tego artykułu)

4) Dane kontaktowe – a więc adres firmy, telefony kontaktowe (warto podąć godziny w jakich można dzwonić gdyż klienci bardzo nie lubią gdy nikt nie odbiera), adresy e-mail itp.

5) Ważna jest także domena, czy adres naszej strony. Bardzo dobrze gdy korzystamy z regionalnych nazw typu www.fryzjer.gdansk.pl albo www.apteka.gorzow.pl.

A czy to musi dużo kosztować? W poprzednim artykule zaprezentowałem przykładowe ceny wykonania strony internetowej i w przypadku prostej witryny nie musimy ponosić znaczących kosztów. Tanie strony internetowe z przeznaczeniem na wizytówki kosztują już od 200 zł. ich głównym ograniczeniem jest to, że powstają przeważnie z gotowych szablonów a nie są projektowane specjalnie pod klienta. Niemniej w takim lokalnym promowaniu naprawdę warto z nich korzystać z jednym zastrzeżeniem – strona taka MUSI prezentować się profesjonalnie i estetycznie gdyż w przeciwnym przypadku może odstraszyć internautę który na nią trafi. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, także w Internecie, więc warto się tą kwestią zająć.

W poszukiwaniu „taniości” radzę też unikać podejrzanie korzystnych ofert wystawanych często np. na portalach typu allegro.pl. Znajdziemy tam oferty tanich stron internetowych już od 50zł. ale najczęściej są to oferty gimnazjalistów/licealistów którzy oferują zainstalowanie prostej stronki na jakimś darmowym szablonie, co często jest z naruszeniem prawa bo większość takich szablonów jest przeznaczona tylko do celów niekomercyjnych (za wykorzystanie np. do promocji firmy trzeba ich autorom płacić). No i czy jest to aż tak opłacalne? Na te 200zł. dostaniemy fakturę co oznacza, że odpiszemy sobie VAT a dodatkowo wpiszemy ją w koszty działalności firmy.

Przykładowa mapa dojazdu do firmy:


Wyświetl większą mapę