Hosting to druga oprócz domeny najbardziej niezbędna rzecz do istnienia Twojej strony w Internecie.
Hosting (serwer) – miejsce, w którym będzie się znajdować i funkcjonować Twoja strona internetowa wraz z jej wszystkimi zasobami . Spełnia funkcję porównywalną z tą, którą pełni dysk w naszym komputerze. Należy jednak odróżnić serwer od serwera wirtualnego, jakim jest hosting, czyli miejsce przeznaczone dla Ciebie na wybranym serwerze.
Zatem, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze serwera?
W sieci znajduje się mnóstwo firm hostingowych. Do najbardziej znanych należą home.pl, czy nazwa.pl, jednak ich użytkowanie jest dość kosztowne. Wybierając hosting należy zwrócić uwagę na to, jakiego rodzaju stronę WWW chcemy założyć i w jakim celu będziemy ją wykorzystywać. Jeżeli głównym celem, dla którego tworzymy naszą stronę jest stworzenie wizytówki firmy, to nie warto wydawać pieniędzy na usługę ze wszystkimi opcjami bez limitu. Jeżeli jednak nasza strona ma posłużyć do prowadzenia biznesu np. poprzez sklep internetowy, warto zainwestować w dobrą markę, która jest już długo obecna na rynku. Do prowadzenia sklepu potrzebne będą zapewne konta FTP, bazy danych, tworzenie aliasów e-mailowych, czy możliwość dodawania subdomen. Należy przy tym zwrócić uwagę, ile wynosi limit transferu danych- najlepiej żeby było to minimum kilkanaście GB. Obszerność konta i przesyłu danych jest ważnym parametrem dla serwisów świadczących usługi w zakresie wymiany i pobierania plików, lub z dużą zawartością zdjęć i innej grafiki, które zużywają sporo GB.
Jeśli zamierzasz utworzyć profesjonalny serwis, które będzie odwiedzać duża liczba osób, rozejrzyj się za najbardziej fachową firmą, oferującą hosting z najwyższej półki. Zanim dokonasz zakupu najlepiej przetestować serwer i sprawdzić, czy wszystko działa tak jak trzeba. Sprawdź, czy firma oferuje także systematyczne backupy(najlepiej codzienny). W razie awarii szybko przywrócą Twoją stronę.
Przez zakupem hostingu warto dowiedzieć się nieco więcej o firmie, przeczytać uważne regulaminy firm hostingowych. Często transfery bez limitu okazują się tylko chwytem marketingowym. Kieruj się zatem odpowiednim stosunkiem ceny do jakości i oferowanych parametrów.